top of page

Casa Di Beauty i nya lokaler


Sabine Miszler, ägare av Casa di Beauty i sin nya lokal på Olof Bergqvistgatan 4 i centrala Gällivare.
Sabine Miszler, ägare av Casa di Beauty i sin nya lokal på Olof Bergqvistgatan 4 i centrala Gällivare.

Med mångårig erfarenhet inom skönhet och hälsa öppnade Sabine Miszler 2013 den egna salongen Casa di Beauty. Företaget som erbjuder många olika typer av behandlingar, exempelvis ansiktsbehandlingar för tonåringar och inriktade behandlingar för män och kvinnors hud. Casa di Beauty har idag salong i både Gällivare och Piteå.


Skönhetsområdets trender förändras snabbt och Sabine utbildar sig fortlöpande för att möta kundernas behov. Efterfrågan på att permanent böja sina egna fransar eller tatuera ögonbrynen med microblading-metod är trend just nu. Att driva ett företag inom hudvård, hälsa och skönhet kräver omvärldsanalys och att vara lyhörd för kunders nya behov.

– Jag går flera utbildningar per år för att kunna erbjuda kunder efterfrågade nyheter säger Sabine Miszler, ägare av Casa di Beauty.


Något som det alltid finns en efterfrågan på är massage och fotvård. Många av Sabines kunder nyttjar sitt friskvårdsbidrag från arbetsgivaren till massage eller löser in sina presentkort från Gällivare Handel.

– Jag brinner för mitt yrke och min bransch, vi fyller en viktig funktion i Gällivare säger Sabine som genom sitt engagemang också sitter i styrelsen för Gällivare Handel.


Företaget utvecklas digitalt med ökad mängd bokningar online. Sociala medier och webb är numera naturliga platser där kunder söker information. Som en del av att följa trender och ha kontakt med andra i branschen så sker digitala träffar med utbyte av idéer och kunskap.

– Jag deltar regelbundet, en till två gånger per månad i utbildningar som får företaget att utvecklas, te x 30 minuters kurs i Stockholm, vilket hade varit svårt delta i med de avstånd som finns, om det inte erbjöds digitalt. Vi har hittat nya former att träffas under pandemin, säger Sabine.


Att driva salong innebär stora hygienkrav och under året med pandemi har Casa di Beauty utvecklat förstärkta hygienrutiner enligt rekommendationerna. Sabine beskriver att det har varit ett friskt år på Casa di Beauty, med de rutiner som används nu, så minskar inte bara risken för Covid-19 utan också förkylningar med mera. Företaget kommer därför bibehålla delar av det förstärkta hygienarbete även efter pandemin. Sabine beskriver att det är tydligt nu under pandemin att kunder bokar behandlingar med kort varsel, det är svårare för människor att planera långt i förväg.


Casa di Beauty har funnits i olika lokaler under åren och Sabine beskriver att det kan vara svårt att hitta en lokal för t ex uppstart av en verksamhet i Gällivare. – Jag kommer inte flytta, jag har flyttat färdigt, säger Sabine och berättar med glädje om salongens nya lokaler på Olof Bergqvistgatan 4 i centrala Gällivare där företaget nyligen flyttat in och vill stanna.


– Trycket på verksamhetslokaler i Gällivare är stort och ett arbete som är prioriterat. Efterfrågan på lokaler och mark är hög både från små och stora företag, nystartare och redan befintliga företag, många vill etablera sig. Så roligt att Sabine kommit igång och trivs i sina nya lokaler och kan fortsätta utveckla verksamheten, säger Monica Johansson företagslots på Gällivare Näringsliv AB.


– Intressant företagsbesök, vi tar med oss många kloka tankar och idéer, säger Birgitta Larsson, kommunalråd.


– Vi behöver bli bättre på att samverka och ta med fler perspektiv i frågan om lokalförsörjning i kommunen, säger Henrik Ölvebo, kommunalråd.


– Så roligt att höra hur Sabine hjälpt och hjälper nya företagare i hennes bransch att komma in i företagande, säger Jeanette Wäppling kommunalråd.


– Vi behöver tänka tillsammans för att lösa lokalbristen och skapa ett attraktivt centrum, säger Monica Flodström, kommundirektör.


Bakgrund

I Svenskt Näringslivs årliga ranking av företagsklimatet i Sveriges kommuner 2020 klättrade Gällivare två placeringar till plats 234. Utifrån detta har Gällivare kommun och Gällivare Näringsliv AB beslutat att sätta in gemensamma åtgärder. Företagsbesöken under 2021 är ett led i detta arbete med mål att 2023 nå plats 150 i rankingen.


Gemensamma åtgärder för att stärka Gällivares företagsklimat

  • Ökad dialog mellan företag och kommun.

  • Införa servicegarantier och mål för kundnöjdhet.

  • Snabbare och effektivare processer för ökad service.

  • Företagslots finns hos Gällivare Näringsliv AB.

  • Arbeta för ökad tillgänglighet, service och bemötande.


Inlägg: Blog2_Post
bottom of page